اخبار

وبینار مدیر اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه با سرپرست مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت

scupos - doaj

    وبیناری با حضور سرکار خانم دکتر فاطمه شیخ شعاعی سرپرست محترم مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت و آقای دکتر یداله بهرامی مدیر محترم اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی  و رییس کتابخانه مرکزی و جمعی از همکاران مورخ 1402/10/17برگزار گردید.

در ابتدای وبینار مدیر محترم اطلاع رسانی شهادت جمعی از هموطنان عزیزمان را در گلزار شهدای کرمان تسلیت گفتند و این جنایت تروریستی را محکوم نمودند.

سپس سرکار خانم دکتر شیخ شعاعی ضمن معرفی روسای گروه مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات  علمی  به بررسی عملکرد واحد های مدیریت اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بازه زمانی 1401-1402 پرداختند. جزییات وبینار به شرح ذیل میباشد:
خانم دکتر لطیفی رییس گروه برنامه عملیاتی و منابع الکترونیکی در خصوص عملکرد مدیریت اطلاع رسانی گفتند که از 54 فعالیت بررسی شده دانشگاهی، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه 29 فعالیت امتیاز 100 و 15 فعالیت امتیاز زیر 90 کسب کرده اند. ایشان در خصوص مجلات دانشگاه اضافه کردند با توجه به اینکه مجلات دانشگاه به زبان انگلیسی می باشد انتظار می رفت که نمایه  Scopus و یا حداقل   DOAJرا تا کنون دریافت می کردند.

    در ادامه خانم احمدی رییس گروه علم سنجی)که به سامانه علم و فن آوری تغییر نام پیدا کرده) ضمن اعلام رضایت از واحد علم سنجی و تقدیر و تشکر از همکاران افزودند در بحث مراکز تحقیقاتی دانشگاه در ارتباط با گروه های زیر مجموعه، بایستی بازنگری هایی از جمله در خصوص تعداد مقالات و کسب امتیازسال گذشته، صورت گیرد . در مجموع ایشان30 مورد راهکار برای رشد تولید علم پیشنهاد کردند و متذکر شدند که از سال 2020 رشد تولید علم در بیشتر دانشگاهای کشور از جمله علوم پزشکی کرمانشاه روند کاهشی داشته و امیدواریم شاهد بهبود ان درسال جاری باشیم.

    سپس خانم دکتر قربانی رییس گروه ترجمان دانش ضمن معرفی بخش های مختف ترجمان دانش و تشکر از بارگزاری به موقع اخبار افزودند که برای بهبود وضعیت این واحد باید لینک مقالات با طرح ها مطابقت داشته باشد و نقش همکاران طرح، در سامانه  RPIS  به درستی تعریف شده باشد. در نهایت ایشان در خصوص رتبه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نظام های رتبه بندی جهانی  توضیحاتی ارائه داده و خاطر نشان کردند متاسفانه این دانشگاه در خصوص نظامهای رتبه بندی روند کاهشی طی سال گذشته میلادی در پیش داشته است و ابراز امیدواری کردند با واگذاری این ماموریت به معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه، در سال جدید میلادی، شاهد بهبود و ارتقائ رتبه دانشگاه باشیم.

    پس از آن دکتر زکیانی رییس گروه کتابخانه ها و تامین منابع علمی ضمن تقدیر از بروز رسانی اطلاعات سامانه لایبول ودارا بودن آیتم گزارش عملکرد کتابخانه‌ها افزودند با توجه به ارتقا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به تیپ 1 لازم است اقداماتی در خصوص هوشمند سازی کتابخانه مرکزی و ایجاد کتب و پایان نامه ها دیجیتال صورت گیرد. همچنین خانم دکتر فیروزه در مورد پایگاهها و منابع علمی و سامانه مشابهت یاب توضیحاتی ارائه نمودند.
در نهایت آقای دکتر بهرامی مدیر محترم اطلاع رسانی کرمانشاه ضمن ارائه گزارش عملکرد و برنامه های آتی این مدیریت ازخانم دکتر شیخ شعاعی و تیم مدیریتی ایشان تشکر و قدردانی نمودند.

۲۳ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۱۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید